dissabte, 24 de novembre del 2012

En el 50 aniversari de Nosaltres, els valencians


Ahir divendres vaig estar a Manuel, a la Biblioteca municipal, on Pau Viciano va presentar la seua darrera obra: De Llorente a Marx. Estudis sobre l'obra cívica de Joan Fuster. Va presentar l'acte un regidor de l'Ajuntament de Manuel (entenc que seria del Bloc o Compromís), que abans va presentar el diputat Joan Baldoví, que em va donar molt bona impressió, a més d'agradar-me les coses que va dir per coneixedor del seu conciutadà suecà, així com algunes anècdotes que descriuen el caràcter d'un homenot com Fuster. Després, Pau va fer una interessantíssima intervenció en què va explicar el seu treball, editat per la Càtedra Joan Fuster de la Universitat de València.
Doncs bé, encara que conec un poquet, molt poquet certament, Viciano, em vaig quedar gratament impressionat durant la seua intervenció. Perquè tot i que Viciano és Doctor en Història Medieval, no obstant això, em semblava que estava escoltant en realitat un Doctor en Història Contemporània. Però clar, una cosa són els estudis acadèmics que una persona puga fer, i una altra allà on ens porta la vida per les circumstàncies que siga, i Pau Viciano va demostrar un nivell intel·lectual per a mi... no sé com vos ho diria, si em permeteu ara un poc una matisació de vocabulari més agrícola, que l'home es guanya ben bé les garrofes.
Respecte el llibre, ara, només fent-li una ullada a la contraportada i a l'inici de la introducció, em sembla que pot ser un llibre molt il·lustratiu, si més no per a mi, per a les persones que, com jo, tenim un coeficient intel·lectual ajustat. És a dir, com a mínim, de segur que pot ajudar a moltes persones a entendre millor qui era Fuster. Abans de llegir l'obra, aquest és l'alfarràs inicial que li faig.

1 comentari:

  1. Genial, Vicent. Crec que l'honestedat amb què dónes fe de l'acte, de la persona de Pau Viciano i del llibre és el millor i més fiable incentiu per a córrer a comprar el llibre i llegir-lo. El senyor Pau Viciano és un dels tresors humans amb què compta aquest país. És un dels nostres 'Sabuts', amb majúscules i amb tota la càrrega de respecte que em mereix, i és, tanmateix, una de les persones més humils. Aquestes característiques juntes solen donar uns resultats d'aquells de traure's el barret, que solen dir. Gràcies per la recomanació. Segur que el llibre és una delícia.

    ResponElimina